Поради щодо ділового листування
Які базові правила встановлення першого ділового контакту з незнайомими вам людьми та організаціями? Простий і зрозумілий список правил від Івана Примаченко – засновника платформи масових безкоштовних онлайн-курсів Prometheus допоможе у налагодженні контактів.
Почніть з того, що коротко, ясно і по справі викладіть суть свого звернення одним повідомленням. Загальна суть вашого повідомлення повинна бути зрозуміла з перших 2-3 його пропозицій, максимум, першого абзацу. Пам’ятайте, що той, хто розбирає пошту великий організації (або найпопулярніший користувач соц. Мереж), як правило, отримує десятки, а то й сотні повідомлень в день. Вчитуватися в кожне з них немає ніякої фізичної можливості – рішення про відповідь на ваш лист буде прийнято на основі перших пропозицій.
Якщо ви пишіть електронного листа, вкажіть його суть в заголовку. Ні, заголовок “Співробітництво” не підходить: він практично ні про що не говорить і є першим кандидатом на ігнорування. Якщо ви не вважаєте належним витрачати час на складання змістовного заголовка, чому іншим людям варто витрачати час на змістовну відповідь? Витратьте час на короткий і інформативний заголовок листа: “Пропозиція співпраці по створенню онлайн-курсу по [назва предмета] від [назва організації]” привертає увагу вже куди краще.
Не тисніть на незнайомих і малознайомих співрозмовників – крім спілкування з вами, у людей є й інші справи і обов’язки. Якщо ви не отримали відповідь на своє повідомлення, зробіть паузу в 2-3 дні, перш ніж продублювати питання. З іншого боку, повідомлення легко може потрапити в спам або просто бути непоміченим – не соромтеся відправити повідомлення знову за допомогою інших каналів зв’язку, дотримуючись дистанції в 2-3 дні.
Відразу ж напишіть чого конкретно ви хочете і що пропонуєте (якщо пропонуєте) натомість. Якщо ви нічого не пропонуєте натомість, не потрібно соромитися чесно оформити ваше повідомлення як прохання – це позитивно сприймається більшістю людей. А от намагатися на рівному місці подати ситуацію так, як ніби ваш співрозмовник ще й винен залишиться, після того як допоможе вам, не варто. Повірте, більшість людей не ідіоти і розуміють, що піар ефект від присутності на вашій афіші, м’яко кажучи, не рівноцінний публікації в популярному ЗМІ.
Не обманюйте і не приховуйте важливу інформацію. Обману не любить ніхто і великі організації, а також досвідчені люди, як правило, добре вміють його відчувати. Приховування важливої інформації нічим не краще – коли важливі деталі розкриють пізніше, гряне скандал. Якщо ви запрошуєте людини виступити спікером на конференції, участь у якій коштує як середня зарплата в країні, про це, як мінімум, варто згадати.
Джерело: ain.ua