Якість медичних послуг має бути для всіх однаковою
Ольга Богомолець, голова Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я, виступаючи на засіданні Національної тристоронньої соціально-економічної ради, де розглядалися питання реформування медичної галузі, зазначила, що сьогодні в Україні повністю порушена вертикаль управління системою охорони здоров’я:
«Наведу недавній приклад з грипом. МОЗ заявив, що отримав гуманітарну допомогу і передав препарати в області. Але на піку захворюваності у Верховній Раді кожен день до мене зверталися депутати і говорили, що їм дзвонили з округу, де пацієнт з грипом і ускладненнями – в реанімації, а препаратів немає. Я дзвонила в МОЗ профільному заступнику і говорила, що в такий-то області в такий-то лікарні лежить такий-то пацієнт і йому потрібен препарат. Заступник міністра дзвонив начальнику обласного управління, начальник управління шукав, де саме знаходяться ці препарати, і їх передавали в лікарню. Цей приклад показує, що повністю порушена вертикаль управління системою охорони здоров’я, що людина не може отримати допомогу, не звертаючись до депутатів-мажоритарників, щоб депутат не йшов до глави комітету, глава комітету дзвонив заступник міністра, заступник міністра дзвонив начальнику управління …Повністю порушена вертикаль управління. Якщо ти – головний лікар і бачиш, що в реанімації помирає пацієнт з ускладненнями грипу, чому не дзвониш своєму начальнику управління і не питаєш, де взяти препарат?»
Також Ольга Богомолець зазначила, що якщо результати реформування системи охорони здоров’я не відчуває кінцевий споживач, пацієнт, то ця робота виявиться неефективною.
Голова профільного комітету наголосила, що якість медицинских послуг має бути для всіх однаковою, незалежно від фінансового статусу