Кредити, як і раніше, недоступні для підприємців – банкір

Share Button

Згідно з даними Національного банку України, обсяг кредитування суб’єктів господарювання знаходиться в коридорі 698 777 млн грн, станом на 01.01.2014 року, – 751 543 млн грн, за підсумками семи місяців 2016 року.

За словами Андрія Третяка, заступника Голови Правління Мегабанк, аналізуючи цю статистику, на жаль, доводиться констатувати, що кредитування, як і раніше, залишається недоступним для малого і середнього бізнесу. А невелике статистичне збільшення обсягів позик пов’язано не зі зростанням фінансування, а з девальваційним ефектом, тобто переоцінкою раніше оформлених кредитів.

Однак багато банків України на сьогодні активно заходять саме в нішу кредитування малого і середнього бізнесу, розширюючи продуктову лінійку, а також формуючи індивідуальні пропозиції для клієнтів, з урахуванням специфіки їхнього бізнесу, регіональної присутності і так далі, каже банкір.

“Саме фокусування банків на цьому клієнтському сегменті сприяло невеликому зростанню кредитних портфелів ряду банків. Так, в поточному році попит мають мікрокредити з боку компаній аграрного сектора, в тому числі і фермерських господарств, – зазначає він. – Наприклад, за підсумками 7 місяців 2016 року, частка сільгосппідприємств у структурі виданих Мегабанком мікрокредитів склала майже 71%. Також мікропозики оформляли суб’єкти господарювання, що надають різні послуги, представники сектора торгівлі”.

Цільове призначення кредитів, оформлених аграріями в поточному році, переважно – підвищення енергоефективності за рахунок придбання сучасної сільгосптехніки за умовами програми Зеленого фонду для зростання (GGF) і проекту енергоефективності НЕФКО.

Використання кредитних грошей, зі слів експерта, дозволяє компаніям за рахунок модернізації сільгосптехніки мінімум на 20% зменшити викиди СО2 в атмосферу, а також досягти економії витрат на паливі в 30% – 60%. Популярність даних кредитних програм у аграріїв також обумовлена тривалістю терміну дії кредиту – близько 5 років, а також можливістю отримати індивідуальні умови обслуговування.

“Також з боку аграріїв практично вдвічі, в порівнянні з минулим роком, збільшився попит на аваль-векселі. Для сільгоспвиробників авалі зручні як альтернатива класичним кредитуванням. Цей інструмент дозволяє аграріям хеджувати валютні ризики і планово провести посівну кампанію, не вилучаючи гроші з операційної діяльності”, – говорить Третяк.

Джерело: finance.ua

 

Коментарі