Заява Робочої групи 5 «Соціально-трудова політика та соціальний діалог» щодо проекту Трудового Кодексу України

Share Button

11 квітня 2017 року на засіданні РГ5 “Соціально-трудова політика та соціальний діалог” була прийнята  заява щодо проекту Трудового Кодексу України

Також було прийняте рішення звернутися до членів УНП з проханням підтримати відповідну заяву з метою подальшого перекладу та винесення її на розгляд Керівного комітету Форуму громадянського суспільства Східного Партнерства, яке відбудеться в квітні.

Нижче можна ознайомитися з текстом заяви. Завантажити заяву: WG5_Statement.

Київ, 11 квітня 2017 р.

Заява

Робочої групи 5 «Соціально-трудова політика та соціальний діалог»

Української національної платформи

Форуму громадянського суспільства Східного Партнерства

 щодо проекту Трудового Кодексу України

 У травні 2016 року Українська національна платформа Форуму громадянського суспільства Східного партнерства висловлювала свою позицію щодо проекту нового Трудового кодексу України, який перебуває на розгляді у Верховній Раді, та намагалась донести її до української влади і партнерів у ЄС.

На жаль, зокрема з боку Уряду України та Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Верховної Ради наші зауваження не знайшли, наразі, будь-якого відгуку.

Внаслідок закритого та непрозорого доопрацювання проекту у робочій групі, створеній профільним парламентським комітетом, недоліки проекту, на які УНП ФГС СхП разом з іншими інституціями громадянського суспільства вказувала у 2016 році, не лише жодним чином не були усунені, але й доповнились новими проблемними пунктами, що істотно віддаляють Україну від стандартів ЄС у сфері трудового права.

Так, зокрема, проект Трудового Кодексу, підтриманий у березні 2017 року Комітетом ВРУ з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення:

1.      Жодним чином не наближає Україну до виконання директив ЄС стосовно інформування найманих працівників про умови, що застосовуються до трудової угоди, представництва трудящих на підприємствах та з питань впровадження мінімальних стандартів у галузі промислової безпеки, зобов’язання імплементувати які взяла на себе Україна в рамках Угоди про асоціацію.

2.      Не забезпечує реальних механізмів, з допомогою яких профспілки могли б захищати права трудівників юридичними засобами або через механізм соціального діалогу.

3.      Не надає найманим працівникам реальних гарантій від несправедливого звільнення та зловживань з боку власників і адміністрації підприємств.

4.      Створює умови для неадекватно широкого застосування, всупереч відповідній директиві Ради ЄС, строкових трудових договорів для підриву позицій трудящих на ринку праці.

5.      Створює квазі-правові юридичні умови для потрапляння найманих працівників у «боргове рабство» до підприємств, на яких вони працюють.

Широкого суспільного наголосу набула, також, позиція Комітету щодо де-факто відмови від проголошення ґарантій від дискримінації працівників за сексуальною та ґендерною ознаками, які зовсім нещодавно під тиском української та європейської громадськості були внесені в чинний Кодекс законів про працю.

Заборона дискримінації, в тому числі за ознаками СОГІ (Сексуальна орієнтація та гендерна ідентичність), є зобов’язанням України в рамках реалізації Плану дій з лібералізації візового режиму, а також відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС (зокрема, імплементація Директиви Ради ЄС 2000/78/ЄC).

Прийняття нового Трудового кодексу без переліку ознак, за якими забороняється дискримінація (і, зокрема, без включення СОГІ до цього переліку), буде обманом міжнародних партнерів України та відступом від її добровільних зобов’язань перед ЄС. Це стане величезним кроком назад у забезпеченні прав всіх громадян України в трудовій сфері, де дискримінація є найбільш поширеною.

В зв’язку з цим Робоча група 5 УНП ФГС СхП закликає:

–          депутатів Верховної Ради України відхилити проект Трудового Кодексу як неприйнятний;

–          Кабінет Міністрів України – не надавати даному проекту будь-якої підтримки;

–          Українську національну платформу Форуму громадянського суспільства  Східного Партнерства – підтримати відповідну заяву до вищого державного керівництва України, відповідального за втілення політики Східного Партнерства та дотримання в країні європейських стандартів у галузі прав людини, а також  винести загрози для фундаментальних прав людини, які обумовлюються можливістю прийняття вкрай репресивного Трудового Кодексу, на обговорення Керівного Комітету Форуму громадянського суспільства Східного Партнерства.

Коментарі