Кабмін змінив механізм відбору керівників найбільших держпідприємств
21 березня Уряд підтримав ініціативу Мінекономрозвитку щодо внесення змін до Постанови КМУ №777, яка регулює роботу Номінаційного комітету і відбір керівників особливо важливих для економіки державних підприємств.
Про це повідомляє прес-служба Мінекономрозвитку.
Механізм стосується відбору керівників особливо важливих для економіки державних підприємств, а саме: підприємств, вартість активів якого перевищує 2 млрд грн, або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд грн.
“Ми всі бачимо, що наявний механізм відбору керівників не працював належним чином. А великі перерви в роботі Комітету з призначення автоматично відсіюють хороших, професійних кандидатів. Тому ми розробили зміни до Постанови КМУ №777, які дозволять забезпечити якісну роботу Номінаційного комітету і знайти професійних, висококваліфікованих керівників для ефективного управління роботою ключових держпідприємств”, – прокоментував внесені зміни Степан Кубів.
Новий персональний склад Комітету з призначень
Відтепер Комітет з призначень керівників особливо важливих державних підприємств (Номінаційний комітет) – це колегіальний орган, який складається з 4 членів з правом голосу (представників Уряду) та 4 членів з правом дорадчого голосу (незалежні недержавні експерти). Членами Комітету з правом голосу Уряд визначив Міністра Кабміну України, першого заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі, першого заступника Міністра фінансів та керівник органу управління держпідприємства (представник змінюється для кожного конкурсу).
Персональний склад незалежних недержавних експертів, які стануть членами Комітету з призначення будуть затверджені Урядом додатково.
Таким чином, Комітет з призначення складатиметься з 8 членів замість 18. Кворум, необхідний для проведення засідання – 3 члени з правом голосу.
Нова комісія, яка здійснює попередній відбір
Замість відбіркових комісій при кожному органі управління, утворюється єдина Комісія з відбору. До неї пропонується включити двох представників Секретаріату Кабінету Міністрів України, представника Мін’юсту, представника відповідного органу управління і експерта з добору персоналу, який бере участь у роботі комісії з правом дорадчого голосу. Водночас, засідання комісії є правоможним, навіть якщо орган управління не визначив свого представника.
Завдання комісії з відбору – перевірити документи кандидатів, передати документи претендентів фахівцю з добору персоналу, а також в результаті попереднього відбору фахівцем з добору персоналу, подати на розгляд Комітету з призначення від трьох до п’яти претендентів. Водночас більшість претендентів, що подаються Комісією з відбору, повинні бути з кандидатів, визнаних фахівцем з добору персоналу найкращими.
Фахівець з добору персоналу
Фахівець з добору персоналу (рекрутингова компанія, обрана на тендері) проводить попередній відбір кандидатів: оцінює резюме, проводить співбесіди з кандидатами та визначає п’ять претендентів. Комісія з відбору мусить подавати на розгляд Комітету кандидатів, яких обрав фахівець з добору персоналу, та може замінити не більше 2 кандидатур.
Коментуючи це рішення Перший віце-прем’єр-міністр Степан Кубів, пояснив: “Я хочу, щоб питання відбору керівників державних підприємств було повністю деполітизовано. Я не хочу, щоб засідання зривались зацікавленими сторонами, щоб комісія просувала “своїх” кандидатів. Нарешті, я не хочу нівелювати роботу рекрутингових компаній. Тому їхнє слово буде визначальним у попередньому доборі кандидатів”.
Послуги фахівця з добору персоналу можуть оплачуватися коштом держпідприємства, або держбюджету, або міжнародної технічної допомоги.
Відкриття вакансії
Держпідприємства повинні повідомити Кабінет Міністрів про відкриття вакансії керівника не пізніше ніж через 5 днів після її відкриття і про контракт з керівником особливо важливого для економіки підприємства, строк якого закінчується у наступному місяці, не пізніше 30-го числа.
З повним текстом постанови можна ознайомитись тут: http://bit.ly/2G1IoxF