Не за горами: Підприємці незабаром зможуть позбутися касових апаратів

Share Button

В Україні реалізується пілотний проект щодо використання смартфонів і планшетів як касових апаратів. Його мета — спростити та здешевити процес реєстрації розрахункових операцій та спростити умови ведення господарської діяльності.

Передбачено, що експериментальний проект з упровадження інноваційної системи реєстрації та обліку РРО e-Receipt триватиме до 31 грудня 2019 року. Саме у цей період будуть проведені дослідження роботи новітніх моделей програмних та програмно-технічних комплексів, можливості їх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийняті рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. Результати проведеного пілотного проекту будуть узагальнені у ДФСУ з урахуванням пропозицій, поданих територіальними органами ДФСУ, центрами сервісного обслуговування, користувачами новітніх моделей та передані для подальшої роботи до Мінфіну.

Що ж отримає бізнес від нововведення?

На сьогодні при проведенні розрахунків суб’єкти господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також купівлі-продажу іноземної валюти, повинні використовувати РРО. Але існуюча система реєстрації і обліку РРО потребує від підприємців значних витрат на придбання та обслуговування реєстратора розрахункових операцій.

Система e-Receipt створить передумови для демонополізації ринку засобів для реєстрації розрахункових операцій, спростить процедуру їх введення в експлуатацію та використання, та більш того, зменшить витрати підприємців на їх придбання та обслуговування.

Загалом, система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt має наступні переваги:

  • може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм (персональні комп’ютери, планшети, смартфони тощо);
  • передбачає оnline реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею;
  • всі кейси цієї системи безкоштовні для її користувачів та не потребують абонентської плати за користування;
  • система працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів;
  • сформований  електронний чек буде реєструватися в системі ДФСУ та доповнюватися QR-кодом, при цьому інформація про чек та його QR-код будуть доступні для перегляду в «Електронному кабінеті» платника та доступні для перегляду покупцем. Електронний чек матиме юридичну силу на рівні із звичайним у випадку, якщо покупець захоче повернути товар чи направити скаргу у відповідні органи.

Слід додати, що система електронного адміністрування розрахункових операцій успішно працює у Європі, де розрахункові операції проводять навіть продавці сувенірної продукції.

У фіскальній службі сподіваються, що реалізація вищезазначеної ініціативи дозволить зменшити об’єми тіньового обігу, особливо підакцизних товарів, допоможе у боротьбі із сірим імпортом, контрабандою та нелегальною торгівлею, забезпечить захист споживача, буде стимулювати суб’єктів господарювання використовувати РРО, оскільки зникне аргумент щодо незручностей та дорожнечі реєстраторів.

За матеріалами ДФСУ

Коментарі