Що робити, якщо втрачено чи пошкоджено ключ кваліфікованого електронного підпису
Фіскали у підкатегорії 401.03 «ЗІР» зазначають, якщо користувач втратив (пошкодив) особистий ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки, або забув пароль до нього, то він повинен звернутись до представництва АЦСК ІДД ДФС, в якому отримував електронну довірчу послугу, подавши при цьому заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів (для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа).
Якщо ж виникла помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено», необхідно перевірити:
- який ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки використовується першим (правильна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер — директор — електронна печатка);
- правильність введення пароля, а саме: регістр введення пароля, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);
- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера);
- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа (у разі зміни імені файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до представництва Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФСУ (далі — АЦСК ІДД ДФС), в якому отримували кваліфікований сертифікат, подати заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів).
У разі якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему, необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД ДФС, в якому були отримані кваліфіковані сертифікати, подати заяву на скасування кваліфікованого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому кваліфіковані сертифікати.
За матеріалами «ЗІР»