На що підприємці скаржилися у 2018 році: звіт бізнес-омбудсмена

Share Button

У 2018 році рада бізнес-омбудсмена отримала 1792 скарги від підприємців. Більшість з них стосувалися податкових питань та дій правоохоронних органів.

“Тільки у 2018 році ми отримали 1792 скарги та закрили 1439 справ, що відповідно на 9% і 38% більше порівняно з 2017 роком. Приємно відзначити, що 97% заявників задоволені співпрацею з нами, а державні органи виконали 94% наших рекомендацій. Традиційно податкові питання (61%), дії правоохоронних органів (14%), державних регуляторів (7%) та органів місцевого самоврядування (4%) становили переважну більшість скарг. У цих чотирьох групах ми спостерігали як позитивні, так і негативні тренди”, – зазначив бізнес-омбудсмена Альгірдас Шемета.

Серед позитивних – загальне зниження кількості звернень щодо діяльності державних регуляторів і органів місцевого самоврядування, істотне скорочення кількості скарг щодо відшкодування ПДВ і діяльності Служби безпеки України.

“З іншого боку, ми фіксуємо помітне збільшення скарг, пов’язаних з необґрунтованими донарахуваннями та штрафами в результаті податкових перевірок, зростання більш ніж вполовину кількості скарг, пов’язаних з податковими кримінальними справами, а також діяльністю або бездіяльністю Національної поліції і Генеральної прокуратури. Підприємства менше скаржилися на дії державних підприємств, стосовно митних питань та змін до законодавства, дещо більше – на дії Міністерства юстиції”, – розповів Шемета.

Всього за чотири роки роботи рада бізнес-омбудсмена отримала від підприємців 5 тис. скарг.

У топ-10 держорганів, на які найбільше скаржилися в 2018 році, потрапили Держфіскальна служба, Нацполіція, прокуратура, органи місцевого самоврядування, Мін’юст, СБУ, Мінфін, Мінекології, Мінсоцполітики, а також Верховна Рада, президент і Кабмін.

Пік скарг на неправомірні дії державних органів був зафіксований в четвертому кварталі 2017 року. Далі кількість звернень скорочувалася протягом 9 місяців 2018 року. У четвертому кварталі 2018 року його знову зросла.

Згідно зі звітом, найбільше скарг надходило від підприємців з Києва (36%), Дніпропетровської (10%), Харківської (8%), Київської та Одеської областей (по 7%).

Коментарі