Як будуть виплачувати кешбек за скарги на РРО-порушення
Серед найбільш обговорюваних новацій у сфері РРО – запровадження Законом № 128 так званого податкового кешбеку. Йдеться про процедуру перерахунку покупцям з бюджету 100% вартості придбаних ними товарів (послуг). Відбуватиметься така виплата за рахунок штрафів, застосованих податківцями за результатами перевірки за скаргою покупця на порушення порядку проведення розрахункових операцій. Відповідні норми запрацюють 1 жовтня 2020 року, а податківці вже заявляли, що ці новації не містять загроз для бізнесу.
Отже, якщо продавець, на думку покупця, порушив вимоги законодавства щодо здійснення розрахункових операцій із застосуванням РРО, а вартість товарів (робіт, послуг) в межах однієї розрахункової операції становить понад 850 грн, то покупець може звернутися до податківців зі скаргою про порушення платником податків вимог законодавства щодо здійснення розрахункових операцій. Її можна буде сформувати та надіслати до фіскальних органів через Електронний кабінет платника податків. Також через даний ресурс споживач зможе перевірити автентичність отриманих від продавця розрахункових документів, що мають зберігатися у спеціально створеній системі обліку даних РРО. Також через Електронний кабінет можна буде в режимі реального часу відстежувати стан розгляду надісланої скарги та інформацію щодо виплати компенсації.
Вимоги до змісту скарги викладуть у ст. 161 Закону про РРО. Споживачу також буде необхідно додати до свого звернення електронні або скановані копії документів, отриманих від продавця товару (робіт, послуг), про які зазначається в скарзі. Також до скарги можна додавати інші докази замовлення, оплати та отримання товару (роботи, послуги).
Оскільки згідно зі ст. 161 Закону про РРО покупці (споживачі) мають право подавати скарги на порушення законодавства щодо здійснення розрахункових операцій в інших передбачених законодавством формах, то таку скаргу можна буде подати фіскальним органам і у письмовій формі.
Далі податківці вивчатимуть скаргу покупця та проводитимуть камеральна перевірку щодо поданого звернення.
Умови, за яких споживачу здійснюється компенсація частини суми штрафних (фінансових) санкцій, викладуть у ст. 25 Закону про РРО. Зокрема, у зверненні покупця має бути зазначено номер його рахунку та банківську установу, в якій відкрито даний рахунок. А сума штрафних (фінансових) санкцій повинна надійти до державного бюджету в повному обсязі. Потім у податківців є п’ять робочих днів, аби підготувати висновок про компенсацію та подати його на виконання органу казначейства. Після цього в органу казначейства є ще п’ять робочих днів аби перерахувати покупцю компенсацію.
До речі, отримана покупцем (споживачем) компенсація за рахунок штрафних (фінансових) санкцій, застосованих контролюючими органами до РРО-порушника, не обкладатиметься податком на доходи та військовим збором.
За матеріалами Інтерактивної бухгалтерії