ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА ЙДЕ НАЗУСТРІЧ ПЛАТНИКАМ ПОДАТКУ

Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві (ГУ ДФС у м. Києві) принципово перебудовує свою роботу в контексті новорічних змін податкового законодавства. Наріжним її критерієм тепер є суттєве посилення акцентів сервісного обслуговування платників податку, що неможливо без налагодження з ними партнерських взаємин

Особливо це важливо в контрольно-перевірочних процедурах. Перспектива податкового аудиту завжди викликає нервове напруження менеджменту бізнесу. Мабуть саме тому керівний склад ГУ ДФС у м. Києві на зустрічах з представниками бізнесу прагне донести до суб’єктів господарювання можливо не стільки ризики, в разі допущених ними помилок податкового обліку, скільки пояснити новітні правила «гри» та алгоритм поведінки за результатами перевірок, зокрема планових. Податківець – партнер платника податків, який може допомогти й порадити. Підтвердженням цьому є наступна добірка публікацій.

Про актуальні питання діяльності Головного управління ДФС столиці, зокрема про оптимізацію структури управління, позитивні зрушення щодо мобілізації коштів до бюджету держави, взаємодію з платниками податків, а також  про останні зміни у податковому законодавстві розповідає начальник ГУ ДФС у м. Києві Людмила ДЕМЧЕНКО.

Оптимізація – перш за все на користь платникам податків

Останнім часом відбулися дуже суттєві зміни у структурі та роботі фіскальної служби Києва, зокрема розмежовано функції територіальних органів ДФС на районному та на обласному рівнях.

Реорганізація

Тепер фіскальні функції передано на обласний рівень, а податкові інспекції  районного рівня виконують виключно сервісні функції, зокрема такі:

  • сервісне обслуговування платників податків;
  • реєстрація та ведення обліку платників податків;
  • формування та ведення реєстру фізичних осіб;
  • інші функції сервісного обслуговування.

Тобто до районних податкових інспекцій платники податків можуть звертатися за будь-якими консультаціями, довідками, з питань реєстрації платника ПДВ, переходу на спрощену систему оподаткування, а також за отриманням будь-яких витягів тощо.

Варто зауважити, що будь-які структурні зміни, тим паче в такій важливій царині, як податкова, спричиняють певні труднощі перехідного періоду. Зараз відбувається складний процес виокремлення сервісу із загальної роботи фіскальної служби, пов’язаний з переміщенням інспекторів, матеріально-технічної бази, оптимізацією наявних приміщень тощо. Але ми докладаємо всіх зусиль, аби платники податків не відчули незручностей, пов’язаних з процесами внутрішніх перетворень у відомстві.

Загалом оптимізація фіскальної служби матиме позитивні моменти для платників податків. По-перше, це значне зменшення кількості контрольних заходів. По-друге, – зменшення кількості запитів на суб’єкта господарювання. По-третє, це дасть можливість заощадити час платника податків на контакти з фіскальною службою. Тепер підрозділи уніфіковано за кожним напрямом роботи. Якщо це фізична особа-підприємець, то у фіскальній службі її може перевірити лише управління податків і зборів з фізичних осіб. Якщо у платника виникла податкова заборгованість, то цими питаннями опікується лише один підрозділ – управління погашення боргу і таке інше.

На сьогодні вже повністю реформовано та утворено окремі підрозділи:  Управління податків і зборів з юридичних осіб по вул. Багговутівській, 26; реформовано підрозділи податків і зборів з фізичних осіб та утворено Офіс (департамент) з обслуговування фізичних осіб ГУ ДФС у м. Києві по вул. Лєскова, 2. Також реорганізовано та утворено Окремий підрозділ погашення боргу (вул. Пушкінська, 24-а) та Підрозділ з контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів (вул. Багговутівська, 26).

Надходження

Одним з головних показників роботи фіскальної служби є рівень сплати податків і зборів. Складова Києва у загальних надходженнях по Україні наразі становить 11 відсотків. Варто зауважити, що, попри складне економічне становище у країні, у Києві платники податків досить сумлінно ставляться до свого конституційного обов’язку.

Так, протягом 2016 року до бюджету зібрано 36 млрд. 937 млн. грн. У порівнянні з попереднім роком (у приведених умовах) це 144% росту, додатково зібрано 11,2 млрд. грн. І головне: 96% загального збору забезпечено за рахунок добровільної сплати платниками своїх зобов’язань – це 35 млрд. грн. Ще 3%, або ж 976 млн. грн. надійшло за рахунок погашення боргу. І лише 1% (320 млн. грн.) забезпечено за рахунок контрольно-перевірочної роботи.

Позитивна динаміка зберігається й у 2017 році. До Державного бюджету надійшло 13 млрд. 205 млн. грн. податків, зборів та платежів, що на 10%, або 1 млрд. 191 млн. грн. більше, ніж торік.  Доходи загального фонду державного бюджету формуються переважно за рахунок ПДВ (питома вага 45%),  ПДФО (37%) та податку на прибуток (16%).

Зокрема до бюджету Києва у 2017 році платники податків перерахували 6 млрд. 215 млн. грн., що на 19% більше, ніж за аналогічний період 2016-го. Столична казна додатково поповнилася майже на мільярд гривень. Доходи місцевого бюджету переважно формуються за рахунок податку на доходи фізичних осіб (питома вага 43%),  плати за землю (23%) та  єдиного податку (питома вага 18%). Окрім того, за 4 місяці 2017 року у столиці сплачено майже 8 млрд. грн. єдиного соціального внеску, що на 35% більше, ніж торік. Бюджет додатково отримав 2 млрд. 82 млн. грн.

Пільги в оподаткуванні

Що стосується податкових пільг, то тут є доволі цікаві цифри. За підсумками 2016 року 6581 платник податків прозвітував про використання пільг в оподаткуванні, серед них: 6523 (99,1%) – юридичні особи та 58 (0,9%) – фізичні особи. Порівняно з 2015 роком загальна кількість пільговиків зросла на 20,2% (на 1104 платника).

Обсяг використаних пільг у 2016 році становив 20 748,0 млн. грн., з них юридичними особами використано 20 млрд. 698 млн. грн. (99,8% загальної суми пільг), фізичними особами – платниками ПДВ – 51 млн. грн. Загальна сума використаних пільг в 1,6 рази (на 8 млрд. 493 млн. грн.) перевищує рівень 2015 року. До зведеного бюджету у 2016 році залучено податків та зборів 53 млрд. 844 млн. грн. при рівні пільг 20 млрд. 748 млн. грн.

По податку на додану вартість до бюджету мобілізовано 16 млрд. 942 млн. грн., при цьому задекларовано використання пільг 5174 платниками на зальну суму 9 млрд. 188 млн. грн. Рівень наданих пільг по ПДВ становить 44% від загальної суми пільг.

По податку на прибуток до бюджету залучено 6 млрд. 985 млн. грн., при цьому задекларовано використання пільг 1298 платниками на загальну суму 10 млрд. 708 млн. грн. Сума наданих пільг по прибутку становить 52% від загальної суми пільг.

Податковий борг

Втім, попри загальну позитивну картину, не можна залишити поза увагою тему боргів. Це проблема соціально-економічна, адже заборгованість зі сплати податків створює брак бюджетних надходжень, що веде до скорочення економічного потенціалу держави.

Станом на 01.01.2017 сума податкового боргу (без урахування податкового боргу платників податків, які перебувають у процедурах банкрутства, або щодо яких судом прийнято рішення (постанова) про зупинення провадження у справі, зборів та неподаткових платежів) до бюджету міста по платежах, що контролюються ГУ ДФС у м. Києві, становить 1 583 млн. грн. Найбільшу питому вагу в структурі податкового боргу обіймає борг по платі за землю – 41,2%, по податку на прибуток – 25,3% та по податку на доходи фізичних осіб – 21,3% від загальної суми боргу місцевого бюджету.

Втім, тут для платників є позитивна новація – започатковано реєстр заяв про розстрочення або відстрочення сплати грошових зобов’язань. Обов’язок щодо супроводження такого реєстру покладено на Державну фіскальну службу України. Вказаний реєстр буде розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України із щоденним оновленням у відкритому доступі.

Офіс аудиту

Майже півтора роки тому у фіскальній  службі столиці було втілено досить успішний проект під назвою Офіс аудиту. В районних податкових інспекціях було ліквідовано підрозділи, що займались проведенням податкових перевірок, і вся контрольно-перевірочна робота перейшла до Головного управління ДФС у м. Києві. На сьогодні Офіс аудиту – це окремий спеціально створений підрозділ відомства, у якого посилено аналітичну складову, а принципи проведення перевірок суб’єктів господарювання змінено з кількісних на якісні.

Коментарі
kazmetal l.com