Що варто знати, щоб виходити на європейський ринок

Share Button

Нині першочергове завдання, яке стоїть перед українськими підприємствами – вихід на європейський ринок, адже Європейський Союз – це близько трьох десятків країн, а отже, майже пів мільярда потенційних споживачів. Але для того, щоб стати повноцінним членом європейської торгівельної спільноти, необхідно, щоб продукція підприємства повністю відповідала усім вимогам Євросоюзу.

Нині першочергове завдання, яке стоїть перед українськими підприємствами – вихід на європейський ринок, адже Європейський Союз – це близько трьох десятків країн, а отже, майже пів мільярда потенційних споживачів. Але для того, щоб стати повноцінним членом європейської торгівельної спільноти, необхідно, щоб продукція підприємства повністю відповідала усім вимогам Євросоюзу.

     Вже майже рік на території Європейського Союзузастосовуються нові правила щодо маркування харчової продукції. Новий Регламентпередбачає ряд нововведень, серед яких обов’язкові дані про харчову цінність, інформація про країну походження, наявність алергенів, мінімальний розмір шрифта тощо. До речі, зазначення даних про наявність алергенів також відтепер є обов’язковими, як для продуктів в упаковці, так і без неї і навіть для тих, що реалізовуються за допомогою мережі «Інтернет». Поки що тимчасово звільнили від цього зобов’язання лише алкогольні напої.

     Регламент покликаний не лише надати споживачам більше інформації про ту чи іншу продукцію, а й популяризувати здорове харчування. Тож кожен бажаючий відповісти на наступні питання зустрічі за власним бажанням, це дасть змогу споживачам використовувати ці технології у своїх цілях з метою недопущення на ринок та інших спроб Тож запрошуємо Вас до плідної співпраці. Той, хто рухається в Європу, обов’язково переможе.

Навіщо потрібно знати про харчову цінність продукту? 

    На думку фахівців, сучасна людина не повинна складати свій раціон бездумно, виходячи лише з того, що їй подобається на смак. Як відомо, в природі не існує жодного продукту, який би самостійно повністю задовольняв потребу організму у всіх необхідних йому речовинах. Наприклад, якщо Ви набираєте добову норму калорій, але Вам не вистачає білків, організм не почне будувати м’язи, а буде спалювати існуючі. Скоротивши споживання жирів до мінімуму, але збільшивши кількість вуглеводів, ви почнете набирати вагу, навіть якщо їстимете менше, ніж зазвичай.

    Повноцінне харчування повинне бути збалансованим і враховувати безліч факторів, які впливають на здоров’я. Зокрема, потрібно брати до уваги те, що технологічна обробка продуктів, консервування, рафінування, тривале і неправильне зберігання значно знижують, а подекуди й зовсім зводять нанівець вміст вітамінів, макро- і мікроелементів, харчових волокон і біологічно активних речовин. Тому й поширюються захворювання, безпосередньо пов’язані з неправильним харчуванням: атеросклероз, гіпертонічна хвороба, ожиріння, цукровий діабет, остеопороз, подагра, деякі злоякісні новоутворення…

      Тож не дивно, що Євросоюз вимагає, щоб виробник надавав споживачеві вичерпну та достовірну інформацію про харчову цінність продукції. Харчова цінність – це загальне поняття, яке включає і енергетичну цінність продукту, і вміст у ньому різних речовин та ступінь їх засвоєння організмом, і наявність чи відсутність вітамінів, мікроелементів, алергенів, шкідливих інгредієнтів тощо. А калорійність продукту безпосередньо показує ту кількість енергії, яку організм людини може отримати при повному його засвоєнні. Знання поживної цінності продуктів відіграє неабияку роль при формуванні різноманітних дієт, підборі харчування для хворих, вагітних, спортсменів, жінок-годувальниць, тих, хто хоче підкорегувати свою вагу, тощо.

 

Дещо про інші вимоги щодо маркування 

Інформація про країну походження – має неабияке значення, адже дає споживачеві уявлення про географічне походження товарів та послуг, а отже, в опосередкованій формі повідомляє про певні специфічні характеристики, притаманні продукції з тієї чи іншої місцевості, що відіграє не останню роль під час прийняття споживачем рішення щодо придбання того чи іншого товару. Неправдиве зазначення країни походження не лише вводить споживачів в оману, а й негативно позначається на іміджі підприємств країни, за яких себе видають фальсифікатори. Наприклад, коли споживач купує «французький» парфум, розлитий далеко за межами Франції, чи неякісні «італійські» чобітки, зроблені у Китаї, то його ставлення до відомих брендів відразу ж змінюється в гірший бік. Тож боячись вдруге придбати товар, висока ціна якого не відповідатиме його якості, споживач може віддати перевагу більш дешевому бренду, не бажаючи витрачати зайві кошти.

Ще з радянських часів усім відомий скандал, що розгорівся навколо спроб постачати на світовий ринок “Советское шампанское” і хоча напій цей був якісним, споживачі звикли, що здавна назва “Шампанське” асоціюється тільки з французькою провінцією Шампань та сортами винограду, які ростуть саме там.

Країна походження товару має важливе значення для митного оформлення, митного контролю та визначення митної вартості. Під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару.

Наявність алергенів – науково-доведено, що алергію можуть викликати понад 70 продуктів харчування. Найчастіше це кава, какао, шоколад, цитрусові, полуниці, ракоподібні (креветки, річні раки, омари та краби), горіхи (волоські, фундук, арахіс) тощо. Позбутися алергії можна лише постійно дотримуючись суворої дієти, яка б унеможливила споживання алергенів. А дотримуватись її можна лише, коли володієш достовірною інформацією про продукт. Тож нові правила маркування передбачають інформацію про наявність чи відсутність алергенів.

Мінімальний розмір шрифту – для більшості етикеток харчових упаковок мінімальний розмір шрифту в 1,2 мм є обов’язковим. Для менших пакетів (з площею поверхні менш ніж 80 см²) вимагається мінімальний розмір шрифту не менший ніж (0,9 мм). Крім того, добровільна інформація (наприклад, тексти рекламного характеру) не повинні бути представлені таким чином, щоб посягати на зображення обов’язкової інформації.

 

Якщо бажаєте торгувати з ЄС, Вам необхідно звернутися до ДП «Полтавастандартметрологія»

        Отже, підприємства, які бажають працювати на європейському ринку, повинні вже зараз подбати про те, щоб маркування їхньої продукції відповідало усім вимогам європейського законодавства. ДП «Полтавастандартметрологія» проводить роботи по визначенню як харчової, так і енергетичної цінності продукції, для цього підприємство має усі відповідні методики та навчених фахівців.

Крім того, науково-дослідний випробувальний центр харчової продукції ДП «Полтавастандартметрологія», акредитований Національним агенством з акредитації України відповідно до вимог стандарту ДСТУ ІSO/ІЕС 17025:2006, відповідно до норм європейського законодавства проводить визначення понад 900 забруднюючих компонентів, пестицидів та їх метаболітів, у тому числі:

– визначення вмісту поліароматичних вуглеводнів;

– визначення трансізомерів жирних кислот;

– визначення вмісту холестерину, рослинних стеринів насичених і ненасичених жирних кислот в харчових жирах та оліях;

– визначення вмісту мікотоксинів, у т.ч. афлатоксинів В1, В2, G1, G2 та їх суми, афлатоксину М1, охратоксину А, зеараленону, Т-2-токсину, дезоксівалінолу та патуліну ;

– визначення вмісту глютену та інших алергенів;

– визначення вмісту еквівалентів какао-масла у чорному та молочному шоколаді;

– визначення фізико-хімічних показників;

– визначення радіологічного забруднення (вміст цезію-137, стронцію- 90).

Серед іншого, тут досліджують харчову продукцію за мікробіологічними показниками III та ІVгрупи патогенності в тому числі Listeria Monocytogenes, визначають залишкову кількість антибіотиків у харчових продуктах, вміст вологи в лікарській рослинній сировині, токсичних мікродомішок у горілках, зерні та іншій продукції тощо.

Завдяки доукомплектуванню високоефективного рідинного хроматографа, освоєно методики по визначенню харчових добавок синтетичного походження: консервантів, підсолоджувачів, барвників, підсилювача смаку глютамату натрія, а також ряду амінокислот. З цією метою центр використовує сучасні методи: (газорідинної хроматографії, атомно-абсорбційної спектрофотометрії, спектрофотометричний, вольт амперметричний, спектрометричний сцинтиляційний).

      До речі, нещодавно Випробувальний центр оновив своє обладнання, що дозволяє значно пришвидчити випробування продукції за якісними показниками, в тому числі й оперативно визначати вміст жирів та білків у зерні.

      Також фахівці ДП «Полтавастандартметрологія» перевірять споживче маркування на відповідність вимогам нормативних документів та при потребі допоможуть правильно оформити етикетку.

” Тож запрошуємо Вас скористатися послугами нашого підприємства, де на Вас завжди чекають компетентні та кваліфіковані фахівці. За довідками звертатися за тел. (0532) 584-338 (визначення харчової та енергетичної цінності та розроблення етикетки); (0532) 602-708 (випробування продукції)”, – йдеться на сайті ДП “Полтавастандартметрологія”.

 

http://energolife.info/ua/2017/Economy/4589