Компроміс щодо індексації тарифів Укрзалізниці: Бізнес пропонує узгоджену позицію
Про це повідомляється на сайті ФРУ.
“На розширеному засіданні Президії Ради ФРУ, із запрошенням керівників ПАТ «Укрзалізниця», переважною більшістю голосів була сформульована узгоджена позиція членських організацій Федерації щодо підвищення тарифів на перевезення вантажів залізницею. Це позиція галузевих бізнес-асоціацій, які об’єднують підприємства промисловості та агропромислового комплексу України і забезпечують понад 90% вантажообігу “Укрзалізниці”, – йдеться у повідомленні.
Так, зазначається, що будь-яке підвищення тарифів на перевезення має бути економічно обгрунтованим. Зокрема, орієнтуватися на індекс цін товаровиробників.
“Тому представники бізнесу запропонували компромісну позицію щодо індексації тарифів на залізничні перевезення. Ця позиція полягає у наступному: підвищення тарифів на 8,4% (фактичний індекс цін виробників промислової продукції за 8 місяців 2017 року – 108,4), починаючи з 01.10.2017 року, та підвищення на 9% у два етапи по 4,5% з 01.04.2018 р. та з 01.10.2018 р. відповідно у 2018 році (прогнозний індекс цін виробників промислової продукції на 2018 рік за Сценарієм 1, затверджений постановою Кабміну від 31.05.2017 р. № 411 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2018-2020 роки» – 109,0)”, – зазначають в ФРУ.
У ФРУ вважають зазначену пропозицію найбільш логічною, збалансованою, прийнятною для переважної більшості вантажовласників та такою, що дозволить створити передумови для ефективної роботи ПАТ «Укрзалізниця».
“Будь-яке більш значне необрунтоване підвищення тарифів неодмінно призведе до деструктивних наслідків в цілому для економіки України”, – йдеться у заяві.
Зі свого боку, Федерація роботодавців України буде ініціювати перед Кабміном та Верховною Радою питання про зняття або суттєве зниження ставки податку на землю об’єктів Укрзалізниці та акцизного збору на пальне, що закуповується Укрзалізницею, а також зниження перехресного субсидування пасажирських перевезень.
“Погоджуючись на чергове підвищення тарифів, вантажовласники очікують зустрічних кроків від Уряду та Української залізниці”, – підкреслив голова Ради ФРУ Дмитро Олійник.
Він додав, що ці кроки мають містити гарантії погодження із бізнесом фінансового плану та інвестиційної програми ПАТ «Укрзалізниця», впровадження ефективних механізмів спільного контролю органів влади, провідних вантажовласників та громадськості за виконанням погодженої із бізнесом інвестиційної програми (спеціальний рахунок на весь обсяг запланованих інвестицій), розробку у співпраці із бізнесом взаємоприйнятного механізму справедливого тарифоутворення на послуги ПАТ «Укрзалізниця» у майбутньому.
При цьому, як наголошують у ФРУ, всі закупівлі рухомого складу для залізниці, продукції машинобудування, супутніх товарів та послуг ПАТ «Укрзалізниця» мають відбуватися максимально прозоро та ефективно, у першу чергу, у виробників з високим рівнем локалізації виробництва в Україні. Що повинно знайти відповідне відображення у тендерній документації при здійсненні товариством закупівель.
“Для реалізації зазначених цілей при ПАТ «Укрзалізниця» має бути створений постійно діючий дорадчий орган, до складу якого необхідно включити представників вантажовласників та Федерації роботодавців України”, – йдеться у заяві.
За результатами дискусії на розширеному засіданні Президії Ради ФРУ учасники наголосили на важливості підписання спільного Меморандуму про співпрацю між ФРУ та Укрзалізницею, в рамках якого бізнес і державний монополіст зможуть налагодити як стратегічне планування так і взаємовигідну співпрацю при вирішенні актуальних питань.
Нагадаємо, Кабінет Міністрів України затвердив консолідований фінансовий план ПАТ “Укрзалізниця” на 2017 рік з показником чистого прибутку в обсязі 62,9 мільйона гривень, що передбачає підвищення тарифів на вантажні перевезення на 22,5% з жовтня.