Конкурс зупинок: чи справедливі умови?
У грудні минулого року КМДА оголошено інвестиційний конкурс з благоустрою та облаштування зупинок громадського транспорту. Йдеться про 994 зупинки на очікувану інвестиційну суму у 353 мільйони гривень. Утім, деякі підприємці та їх об’єднання незадоволені умовами торгів.
Як повідомляє Департамент економіки та інвестицій КМДА, суть проекту полягає в оновленні зупинкових комплексів задля підвищення естетичної якості міського середовища, рівня комфорту й безпеки пасажирів. Інвестори зобов’язані профінансувати всі витрати, пов’язані з благоустроєм та облаштуванням зупинок. Це передбачає позначення їх меж жовтою смугою, ремонт чи заміну твердого покриття, встановлення павільйону очікування з лавою для сидіння, інформаційним табло і «тривожною» кнопкою. Має бути облаштований кіоск із продажу проїзних документів, встановлено урни для сміття.
Натомість, інвестори матимуть можливість здійснювати на території транспортних зупинок підприємницьку діяльність із продажу товарів чи надання послуг…
Усе це виглядає нібито й привабливо. Однак, нещодавно у Фейсбуку було створено групу «Малий бізнес України. Об’єднуйся». Її учасники закликають призупинити проведення конкурсу. Мовляв, його умови не дозволяють малим підприємцям зібрати достатні кошти для інвестування, оскільки обсяг пакетів є завеликим.
Якщо лоти будуть сформовані не за принципом, що один лот коштуватиме 86 млн грн, а за принципом «1 зупинка — 1 лот», то інвестувати стане можливим. Тоді в конкурсі зможе брати участь більша кількість підприємців, і це дозволить залучити більше коштів від аукціону, зазначив президент Асоціації «Спілка інвесторів транспортної інфраструктури міста Києва» Сергій Корнієвський.
Водночас, низку підприємцівне влаштовує те, що половина комплексів увійшла в три мегапакети, де зібрані найбільш комерційно привабливі зупинки.
— Найменша кількість зупинок громадського транспорту, що включена до окремого 9 лоту, — прокоментувала Світлана Принада, директор Департаменту економіки та інвестицій КМДА. — Різна кількість зупинок у лотах (від 9 до 242) надає можливість узяти участь у конкурсах із залучення інвесторів до реалізації проекту суб’єктам великого, середнього та малого підприємництва.
Як відомо, 89 зупинок розбиті на 9 найдрібніших пакетів — по 10 (в одному випадку — 9) об’єктів у кожному. Отже, вартість одного лоту складатиме 3,5 млн грн.
Чи буде ця сума підйомною саме для представників малого бізнесу, якщо І група фізичних осіб-підприємців має максимальний річний дохід у 300 000 грн, ІІ група ФОП — у 1,5 млн грн, а ІІІ група (в т. ч. юрособи) — у 5 млн грн? При цьому, за існуючими програмами для малого й середнього бізнесу, в 2017 році середня ставка за 5-річними гривневими кредитами складала 18,57 % річних. Відтак, при кредитуванні на купівлю одного мінімального лоту, підприємець сплачуватиме банку близько 700 000 грн лише у вигляді відсотків.
На думку президента Спілки орендарів і підприємців України Віктора Хмільовського, чинний інвестиційний конкурс є вельми важливим і вигідним як для міста, так і для бізнесу.
Сьогодні ми повинні подбати в непростих кліматичних умовах – і влітку, і взимку – про комфортність пасажиропотоку, який достатньо потужний у Києві, – ділиться пан Хмільовський. – Бізнесу, звичайно, це цікаво. Насамперед, у сенсі інфраструктурного обслуговування громадян. Адже, на кожній зупинці перебувають люди, які їдуть на роботу, додому, в приватних справах. Очікуючи на свій транспорт, вони мають деякий ресурс часу і можуть скористатися торгівельною точкою або сервісом. Плюс підприємець отримує певну рекламну площу – як для власного використання, так і для надання в оренду.
Джерело: “Вечірній Київ”