Чому бізнесу не варто відмовлятися від печаток?
НБУ прийняв Постанову №95, що скасовує вимогу завіряти печатками черговий пакет документів. Вже з 12 вересня 2018 банкам дозволили проводити транзакції за платіжними дорученнями клієнтів, відкривати і закривати рахунки на підставі їх листів, навіть якщо на них не стоїть відтиск мокрої печатки.
Але юристи попереджають: бізнесу не варто покладатися лише на підпис керівника під документом як на надійний спосіб захисту. Оскільки відмова від печаток на розрахункових документах може обернутися серйозними неприємностями для бізнесу.
Адже відбиток печатки – це додатковий захист від підробки фінансових документів. Він ускладнює реалізацію рейдерських схем та інших шахрайських дій.
Експерти рекомендують власникам банківських рахунків – юридичним особам не поспішати відмовлятися від печаток на розрахункових та інших фінансових документах. З одного боку, це ускладнить процес підробки документів, а з іншого – дозволить у разі фальсифікації підписів довести факт, що компанія практикує подання розрахункових документів виключно з наявністю печатки.
Для більшої безпеки бажано буде включити в статут юрособи положення про те, що підписи на розрахункових та інших (за необхідністю) документах повинні бути засвідчені відбитком печатки.
Тоді, якщо на документі без печатки спробують підробити підпис, керівник компанії зможе довести факт підробки і невідповідність документа вимогам статуту компанії.
За матеріалами ubr.ua