Ігор КОРОЛИК: Кредо нашого медзакладу – розвиватися, оновлюватися, швидко реагувати на зміни потреб сьогодення!

Share Button

Наразі медична тема – серед найбільш подразливих для суспільства. Адже на порозі нагальних і довгоочікуваних змін опинилися як пацієнти, так і лікарі. При тому, що, наприклад, в столиці зміни в сфері надання медичних послуг розпочалися ще два роки тому й щорічно видатки з міського бюджету на розвиток системи охорони здоров`я збільшуються, закуповуються комп’ютерні та магнітно-резонансні томографи, апарати УЗД, обладнання для реанімації та анестезії, інша потрібна сучасна техніка для покращення якості обстежень та надання медичних послуг.

В минулому році в Києві почали впроваджувати проекти «Електронна черга» та «Лікар у вашому домі». КМДА має амбітні плани не зменшувати темпів в подальшому оснащенні медичних закладів та ремонті їх будівель. Як почуваються у вирії медичної «перебудови» лікарняні заклади на місцях, що треба робити, аби не тільки вижити, а й бути лідером у своїй галузі,  – своїми думками про це та багато іншого ділиться директор комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр» Подільського району м. Києва, доктор медичних наук, Заслужений лікар України Ігор КОРОЛИК.

Мабуть, не багато знайдеться керівників, які б очолювали заклад навіть не з перших днів його роботи, а практично ще з початку його будівництва. Мені пощастило: дякувати долі, з 2000 року ми із ввіреним мені трудовим колективом ростемо разом, розвиваємося і оновлюємося.

Спочатку я очолив Центральну районну поліклініку Подільского району м. Києва, потім в 2013 році рішенням Київської міськради вона була реорганізована в КНП «Консультативно-діагностичний центр». На сьогодні обслуговуємо 170 000 чоловік населення і не тільки Подільського району. Ми не відмовляємо нікому. Адже наразі пацієнти можуть обирати собі лікування не залежно від місця проживання.

До складу КНП «КДЦ» входить мережа філій, які розташовані на території всього району, клінічні, діагностичні та лабораторні підрозділи. Наші пацієнти залюбки користуються сучасними відділеннями, кабінетами електролікування, світлолікування, комп’ютерної томографії, мануального масажу, бальнеолікування, аерозольтерапії, магнітотерапії тощо.

Поскільки робота медиків напряму залежить від людського чинника, то співробітники – це наше основне багатство й міцний фундамент. Тому, як керівник, вважаю за потрібне приділяти багато свого часу саме роботі з людьми. Тим паче, що, аналізуючи нинішню ситуацію з медичними кадрами, можна зробити висновок, що за останні роки вона постійно погіршується. Нажаль, привертає увагу збільшення відсотку осіб пенсійного віку, що в перспективі також негативно вплине на кадрове забезпечення, тож маємо в цілому тенденцію до зменшення кількості медичного персоналу. Це пов`язано також з відтоком кадрів до приватних медичних структур та відсутністю вагомої фінансової мотивації, з пропозиціями перспектив роботи за кордоном.

Коли до мене приходить лікар і розповідає про привабливу перспективу працевлаштування в якійсь закордонній країні, я не можу утримати його ані силою, ані фінансовою мотивацією (адже всім відомо, що заробітна платня у лікарів – не надто велика). Тим не менш, завжди намагаюся поговорити «по душам»: про тривале проживання без сім`ї, про те, що треба буде оплачувати своє проживання, побутові потреби тощо, і, можливо, «чистий» заробіток виявиться не таким вже й великим, аби кидати своє місце…

Якомога частіше спілкування з працівниками або ж кандидатами на працевлаштування є певною гарантією успішної роботи всього колективу. Коли в пошуках роботи приходить людина з Донбасу, що мала переїхати з «насидженого» місця через військовий конфлікт на Сході країни, я ніколи не відмовляю, як роблять іноді деякі керівники. Втім, вважаю за необхідне обов`язково провести співбесіду, в ході якої акцентую увагу не тільки на вимогах щодо професійних навичок, а й щодо суто людських якостей. Бо ж претендент на роботу – це майбутній член нашого коллективу. Якщо трудовий коллектив правильний – він в змозі відбити будь-які інтеревенції, отже, важлива його «якість».

Взагалі-то я – не прихильник конфліктів і, якщо з`являються ледь видимі його зародки, ми одразу ж вносимо корективи.

***

“Мій принцип: «Не упускати дрібниць, адже навіть маленька «колюча сніжинка» може привести до величезного снігового кому».”

 

Наразі в КНП «КДЦ» працюють 670 співробітників, з них – 178 лікарів, два Заслужених лікаря України, один Заслужений медичний працівник України, один доктор медичних наук, шість кандидатів медичних наук, 73 лікаря мають вищу категорію за спеціальністю. Плинність кадрів в нас не велика, здебільшого фіксується, якщо спеціаліст вирішує піти на заслужений відпочинок. Взагалі в мене, відділу кадрів і профспілки КНП «КДЦ» одна точка зору: ми позиціонуємо наш колектив  тільки як кращий, що завжди перебуває в пошуку і в «пілотах». Наприклад, ми були першими у впровадженні «електронної» системи, активно перейшли до сімейної медицини.

Неодноразово саме наш колективний договір відзначався серед кращих серед столичних медичних закладів, а в цьому році ми зайняли перше місце з охорони праці серед лікувальних закладів Києва.

Втім, якими б досвідченими спеціалістами і гарними людьми не були наші працівники, наразі їм не обійтися без фінансової підтримки. Наприклад, тільки протягом минулого року проведено капітальних ремонтів на суму 3 235 493, 92 грн., заміну вікон – 644 987,20 грн., ремонт інженерної мережі системи водопостачання та водовідведення – 765 811,78 грн., проектування та облаштування локальної мережі для системи Хелсі – 1 824 694,94 грн. Забезпечено належний технічний стан медичного обладнання у закладі, в тому числі у філіях, здійснено метрологічний огляд та поточний ремонт.

Тільки в минулому році матеріально-технічну базу КДЦ було оновлено за бюджетні кошти (зокрема, завдяки підтримці Подільської РДА і Київської міської держадміністрації): придбано обладнання на суму 3 964 317,00 грн.: рентгенологічна трубка для рентген-діагностичного комплексу (496, 908 тис. грн.), фетальний кардіомонітор для жіночої консультації (199,00 тис. грн.), паровий стерилізатор ГК-100 (198,00 тис. грн.), УЗД-апарат для проведення досліджень органів брючної порожнини, тощо (1 484,5 тис. грн.), гематологічний аналізатор (197,95 тис. грн.), електрохірургічний блок – 199,00 тис. грн.), робочі місця (комп’ютерна та оргтехніка для локальної мережі та інших потреб – 66 одиниць) – 1 171,685 тис. грн. тощо.

Та, мабуть, чи не «найповажніший» предмет нашого медобладнання зі своєю дуже цікавою історією – це аналізатор автоматичний імунний та біологічний «LabLine-100» для проведення імуно-ферментних досліджень. Це тільки на перший погляд може здатися, що з`явився він у нас випадково. Насправді ж – цілком закономірно (згадаємо: двері відкривають тому, хто стукає).

Друзі, з якими неодноразово обговорювались проблеми нашого закладу, познайомили мене з дуже поважною людиною – координатором Турецького агентства взаємодопомоги і координації Республіки Турція в Україні (ТІКА  – Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığі) Хаджи Байрамом Болатом.

До відома: діяльність цього агентства, представництва якого функціонують більш ніж в 100 країнах світу, охоплює  реалізацію економічних, культурних, історичних та інших проектів, які націлені на потреби тієї чи іншої країни. Саме ТІКА є механізмом співробітництва для державних установ і закладів, університетів, некомерційних організацій і приватного сектору. Зокрема, надає фінансову допомогу і підтримку з розвитку, наприклад, проекти ТІКА на території України реалізуються в межах «Угоди між Урядом Турецької Республіки і Кабінетом Міністрів України про технічне й фінансове співробітництво».

Тож, ми вступили в переговорний процес з координатором Програми ТІКА в Україні Хаджи Байрамом Болатом. Разом з`ясували, що саме потрібно нашому закладу, і, оскільки слабким на той час місцем виявилася саме діагностична ланка, імуноферментний та біохімічний аналізатор було придбано за кошти турецьких партнерів і в урочистій обстановці передано нашому медичному закладу в подарунок.

Аналізатор автоматичний імунний та біологічний «LabLine-100» призначений для проведення імуно-ферментних досліджень, загалом – майже зі 100 параметрів. Втім, реагенти, яких він потребує, не з дешевих, тому доводиться розраховувати не так на бюджетні кошти, скільки на діяльність госпрозрахункового відділення та благодійні внески (останні не обов’язково повинні бути великими, це залежить від рівня доходів людини, яка передає свій внесок не до чиїхось рук і навіть не до каси, а тільки через банкомат і отримує за це відповідну квитанцію).

Справа цього коштує – завдяки сучасному обладнанню ми значно скорочуємо шляхи пацієнтів, що звертаються до лікарняного закладу по допомогу, аби ті не поневірялися в довгих ходіннях по окремих лабораторіях, – адже наша сучасна лікувально-діагностична апаратура дає можливість обстежувати та лікувати пацієнтів на рівні світових стандартів.

Для досягнення стратегічних цілей у КНП «Консультативно-діаностичний центр» Подільского району в нашому колективі також визначено основні оціночні показники діяльності, які включають: профілактичну роботу, доступність та якість лікувально-діагностичної діяльності, ресурсне забезпечення (абсолютна 100-відсоткова кількість атестованих медичних спеціалістів) тощо.

За результатами роботи за минулий рік загальна кількість балів за основними оціночними показниками діяльності нашого закладу склала 42 бали з можливих 42, що становить 100%. Це свідчить про високоорганізовану систему надання медичної допомоги населенню нашим медичним закладом та якісне управління, підтвердженням чого є також високий показник (94,8%) задоволеності пацієнтів якістю надання меддопомоги. А ще – успішне проходження наглядового аудиту відповідності вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2008 “Системи управління якістю. Вимоги» та Державного стандарту ДСТУ ISO 9001:2009 «Системи управління якістю. Вимоги», які були офіційно підтверджені авторитетним Бюро Верітас Сертіфікейшн.

Доволі часто мене запитують: а навіщо, власне, я багато часу приділяю співбесідам зі співробітниками, ретельно слідкую: до кого саме із них хочуть прийти на прийом відвідувачі і як можна скорегувати ситуацію?

Чи дійсно треба вникати в найменші деталі колективного договору, охорони праці, відносин в колективі?

Чи варто постійно вишукувати можливості придбання  більш новітньої, якіснішої апаратури, адже й стара працює наче ще непогано?

Що це за такі «оціночні показники діяльності»?

Чи – що такого можуть дати новітні сертифікати відповідності міжнародним вимогам?

Та я твердо впевнений – все це, як і багато іншого, необхідно робити, якщо ми хочемо бути конкурентноспроможними не тільки серед своїх коллег у місті, а й працювати на рівні світових стандартів. Адже та ж сертифікація – це свідоцтво міжнародного рівня закладу, і за нею, за моїм глибоким переконанням – майбутнє.

Хтось сказав мудру фразу: «Час нині такий, що, аби втримуватися на рівні, треба постійно бігти». От ми й біжимо: я і ввірений мені коллектив коммунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр» Подільського райну міста Києва, – розвиваємося, оновлюємося, швидко реагуємо на потреби подолян та виклики сьогодення!

Коментарі