Зміни у порядку ведення касових операцій: у чому суть?

Share Button

Податківці інформують, що з 11 грудня 2019 року набрали чинності зміни, внесені постановою Національного банку України  від 07.11.2019 р. № 131 (далі — Постанова №131) до положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Нацбанку України від 29.12.2017 №148 (далі — Положення № 148), якими передбачено що установа/підприємство зобов’язана визначити та затвердити внутрішнім документом:

  • місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі;
  • формат їх зберігання, який має забезпечувати візуальний перегляд щоденних Z-звітів представниками центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику;
  • відповідальну за зберігання цих чеків особу.

Нагадуємо, що Постановою № 131 було внесено ще ряд змін до Положення № 148, які набрали чинності з 12 листопада 2019 року.

Зокрема, змінами передбачено, що суб’єкти господарювання у разі зняття готівкових коштів із поточних рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит банку (філії, відділення) підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні банку (філії, відділенню) для вивчення клієнта з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.

Положення також доповнено нормами, якими визначено, що працівник підприємства для підписання електронного касового документа зобов’язаний використовувати кваліфікований електронний підпис.

Фізичні особи — підприємці для підписання електронного касового документа мають право використовувати кваліфікований електронний підпис / удосконалений електронний підпис.

Фізичні особи для підписання електронного касового документа мають право використовувати кваліфікований електронний підпис/удосконалений електронний підпис/простий електронний підпис.

Суб’єкти господарювання мають право використовувати кваліфіковану електронну печатку банку/ удосконалену електронну печатку як додатковий реквізит електронного касового документа.

Використання удосконаленого електронного підпису, удосконаленої електронної печатки та простого електронного підпису здійснюється на договірних засадах за технологією, визначеною суб’єктом господарювання та відповідно до вимог Законів «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» і нормативно-правових актів Нацбанку з питань застосування електронного підпису та електронної печатки в банківській системі України.

За матеріалами ГУ ДПС в Одеській області

Коментарі